Worldcup på hjemmebane

Shit! Denne helgen bare flyr avgårde. I dag var vi (dere har vel begynt å skjønne at det betyr Henriette og jeg?) ute på ski allerede klokken 07:20. Da var det mørkt og surt, men nykjørt på Nordseter. Mens det stadig ble lysere på fjellet fikk vi oss halvannen time skøyting, før vi pilte ned til Lillehammer igjen for å være med på folkefesten på Birkebeiner Stadion. Dere har vel fått med dere at det er Worldcup her på Lillehammer i helgen? 


På stadion var det blå himmel, sol, trikkeskinner så langt øyet kunne se og stappfullt med folk. Kan tenke meg at de som stilte til start fikk en fin rennopplevelse i den tøffe løypa. At den er nettopp tøff kan jeg nemlig skrive under på med store bokstaver! For i går var vi så heldige at vi fikk være med NTGpå testrenn i Worldcupløypa. Jeg hadde en brukbar dag i sporet og gjennomførte et godt løp i ei knallhard løype. Følelsen blir bare bedre og bedre for hvert renn nå, så jeg gleder meg til det virkelig braker løs på Lygna neste helg! 

Mens jeg er i gang med skrivinga må jeg nesten bare ta av meg hatten, bøye meg i støvet og gratulere Pål Golberg! Han var utvilsomt dagens mann. Fantastisk morro med norsk seier på Lillehammer - og garantert ekstra artig å vinne på "hjemmebane". Skjønner godt at seiersherren var rørt til tårer, jeg. Det var nesten jeg også.

Nå er jeg ikke så langt unna å stupe i seng! I dag har vært en lang dag. Hipp-hurra for at stafettene ikke begynner før 10:30 i morgen - og vi bare skal trene en økt! Vi blogges. 

Kommentarer

  1. Hei! Kom over bloggen din da jeg søkte på google om trening på ski og kulde.. Det jeg lurte på er egentlig om du har en maksgrense for minusgrader for utendørstrening om vinteren? Å kle seg godt nok er ikke noe problem, men tenkte mest på å skåne lungene og pusten... Eller om du eventuelt har en kulemaske å anbefale? :)

    Hilsen Vilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vilde!

      Jeg gjør stort sett en totalvurdering av minusgrader, vær og vind, men er nesten aldri ute på ski når det er kaldere enn -20. Jeg pleier ikke gå hardøkter ute når det er så mye kaldere enn -12, men kuldegrensa for renn er -18. Er det for kaldt legger jeg hardøktene inn på tredemølle. Løping gir god kapasitet! Fra rundt -12 benytter jeg kuldemakse fra Airtrim, også når jeg går rolig (har sensitive luftveier). (http://www.oslosportslager.no/produkt/airtrim-kuldemaske-22788.aspx) - er ganske fornøyd med den :-) Kan bla. skifte ut filteret ut fra hvor kaldt det er og/ eller hvor hardt du skal gå.

      Håper dette var til litt hjelp. Ha en fin dag! :-)

      Ine

      Slett
    2. Tusen takk for gode tips! :))

      Vilde

      Slett

Legg inn en kommentar